© copyright s.v.Tivoli
2014-15

(Wedstrijd)verslag - 4

19 september 2014

Dommelen 3 - Tivoli 3 (5-3)

Door onze redacteur Pascal Janssen In een voor het aanwezige publiek zeer aantrekkelijk duel trokken wij met z'n tienen uiteindelijk aan het kortste eind. Voor rust was Dommelen iets sterker in het creëren van kansen. Maar Robke zette ons na een halfuurke toch op voorsprong. Marc legde een steekbal met de hak terug op hem en Robke schoot een mooie boogbal over de ver uit zijn goal staande keeper. Helaas kon Diego na de thee niet verder dus speelden we met één man minder. Toch kwamen we via Marc op een dubbele voorsprong. Niet veel later stond het al 1-3. We verdedigden niet goed uit en de bal werd van dichtbij binnengekopt. Een uittrap van Yuri werd na een mooie actie van Marc tot goal gepromoveerd. We stonden er dus goed voor. Een ongelukkige goal door de benen van Yuri gaf hen nieuwe moed. De druk werd ons te veel en in het laatste kwartier verloren we de pot door afstandschoten vanuit het midden. Met een mannetje meer hadden we de punten mee naar Eindhoven genomen. Zunt, maar het is niet anders... Rectificatie.... Jorn maakte ons tweede doelpunt na een voorzet van Marc. Hij kopte de bal van dichtbij binnen.

Scoutingsrapport Dommelen 3:

Door Tommy Beekelaar

Recente historie:

Dommelen, zoals Valkenswaard, is een team die van een lager senioren elftal zijn gebombardeerd tot hoger elftal omdat het derde ophield te bestaan. Dit voormalig vijfde team gooide vorig jaar geen hoge ogen en was huiverig voor dit jaar. Feit is dat er mede door enkele aanwinsten het spel en het resultaat erop is vooruit gegaan.

Krachten Dommelen 3:

Dommelen heeft een jonge ploeg met de nodige dynamiek ( lopende mensen ) en de voorhoede heeft naar verluid overal snelheid. De mentale weerbaarheid lijkt ook in orde gezien de laatste overwinning met 4-3 tot stand kwam na een 1-3 achterstand.

Zwakheden:

De keeper is dramatisch en heeft één bijzonder zwakke hoek. Hij kan echter wel behoorlijk uitkomen. Ook opvallend is dat het merendeel van de doelpunten tegen het gevolg waren van gebrekkige communicatie tussen verdedigers of verdedigers en keeper. Ook de jeugdige onzekerheid kan uitgebuit worden.

Prognose:

Gezien Dommelen samen met Una in de vroegte van de competitie als één van de favorieten lijkt te gelden, is Tivoli underdog. Deze wedstrijd zal maatgevend zijn voor wat dit seizoen al is of juist wat het nog kan worden.
Hamvraag: Begonnen ze nu wel of niet met 11 man aan de wedstrijd of werd het nu 10-1=9 ? ;)